Koszt zaniechania serwisowania samochodu - 6000 zł
Michał Kula
Koszt braku regularnego serwisowania pojazdu może być teraz zrealizowany przy odsprzedaży na dość kosztownym poziomie 1500 funtów! Szanse na spadek wartości przy odsprzedaży są nie tylko zwiększone, ale aż 34% ankietowanych nie wzięłoby pod uwagę samochodu bez pełnej historii serwisowej.
Badanie wykazało, że w pełni ostemplowana książka serwisowa może zwiększyć wartość samochodu o 26%. Przy średniej cenie sprzedaży używanego samochodu wynoszącej około 5.550 funtów, średnia w pełni wytłoczona książka serwisowa jest warta oszałamiające 1.500 funtów, co stanowi ponad 10 miliardów funtów rocznie dla rynku samochodów używanych.
Badanie przeprowadzone przez Kwik Fit pokazało, że niektóre obszary kraju są bardziej zainteresowane obecnością pełnej historii serwisowej przy zakupie używanego samochodu. Londyńczycy są na przykład skłonni zapłacić najwyższą premię za samochód z pełną historią serwisową, płacąc do 40% więcej, podczas gdy osoby mieszkające na północnym wschodzie, w Walii i West Midlands, uważają, że historia serwisowa jest wyceniana na niższym poziomie 20%.
Poza podziałem geograficznym istnieje również wyraźny podział na grupy wiekowe. Osoby powyżej 65 roku życia są o wiele bardziej skłonne do nalegania na pełną historię serwisową - 48% z nich twierdzi, że nie kupiłoby samochodu bez niej. W przypadku osób poniżej 45 roku życia odsetek ten znacznie spada do 28%.
David White, dyrektor ds. obsługi klienta w Kwik Fit, powiedział: "Przyjęło się, że w pełni ostemplowana książka serwisowa zwiększy wartość odsprzedaży samochodu, ale dzięki temu badaniu udało się to wyrazić w liczbach: 1500 funtów to znacząca liczba i robi dużą różnicę w wartości samochodu, gdy właściciel przychodzi do sprzedaży. W przypadku droższych samochodów 26% będzie równało się bardzo dużej liczbie. Kierowcy z jednym lub dwoma brakującymi znaczkami powinni pamiętać, że niektóre usługi będą nadal przynosić premię w porównaniu z ich brakiem, zwłaszcza jeśli zostały wykonane niedawno.
Nie chodzi tylko o wartość końcową, ale także o to, że kierowcy, którzy serwisują swoje samochody zgodnie z zaleceniami producenta, otrzymują nagrodę w postaci większej wydajności, lepszych osiągów i niższych kosztów bieżących".