Wskazówki i porady

Pozytywne zmiany dla marki opon Falken

Natalia Ochocka
maj 19 2021

Zajrzyj do wnętrza przeciętnego samochodu rodzinnego, a znajdziesz tam całą gamę gadżetów, które jeszcze kilkanaście lat temu byłyby rodem z fantastyki naukowej. Masywne systemy nawigacji satelitarnej, łączność Bluetooth i sterowanie głosowe. Wspomaganie hamowania, parkowania i utrzymywania się na pasie ruchu. Podgrzewane fotele i kierownice. Każda z tych rzeczy na swój sposób poprawia wrażenia z jazdy. Ale żadna z nich nie zdałaby się na wiele, gdyby samochód nie był wyposażony w komplet wysokiej jakości opon. To właśnie one zapewniają płynną i bezpieczną jazdę oraz optymalną przyczepność pojazdu w różnych warunkach.

Jednym z czołowych producentów opon na świecie jest firma Falken. Podobnie jak wszyscy inni, zostali oni nieco wytrąceni z równowagi przez nadejście bezprecedensowej globalnej pandemii. Na szczęście ich firma macierzysta, Sumitomo Rubber, miała w zapasie solidne zapasy; ten bufor ochronił firmę przed znaczną częścią zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw.

Według dyrektora operacyjnego i prezesa firmy na Europę, Markusa Bögnera, produkcja firmy w Chinach została wstrzymana na zaledwie dziesięć dni w początkowej fazie pandemii. Międzynarodowy charakter przedsiębiorstwa oznacza jednak, że produkcja może zostać przesunięta w zależności od sytuacji medycznej na miejscu. Ta elastyczność oznaczała, że produkcja mogła być kontynuowana w dużej mierze bez zakłóceń.

opony

Falken jest, relatywnie rzecz biorąc, dość młodą firmą. Powstała w 1983 r., kiedy wyprodukowano pierwszą oponę Falken, ale dopiero pięć lat później w Offenbach otwarto pierwsze biuro w Europie. Od tego momentu wszystko zaczęło nabierać tempa. W 1991 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Stany Zjednoczone, a zaledwie dziesięć lat później została oficjalnym sponsorem kultowego toru Nürburgring. W ostatnich latach losy firmy poszybowały w górę, dzięki licznym sponsorom i partnerstwu z największymi producentami, takimi jak Mercedes. Globalny wizerunek marki jest na równi z innymi głównymi producentami opon samochodowych - gigantami takimi jak Continental, Goodyear i Michelin.

Firmie nie tylko udało się przetrwać ten okres, ale także pomóc innym, przekazując darowizny na rzecz organizacji charytatywnej China Charity General Assembly. Podobnie, jak Bögner, firma przekazała rządowi japońskiemu prawie sto tysięcy kompletów rękawic medycznych. Wiele z umiejętności i metod produkcji opon można przenieść na inne rodzaje rozciągliwych tworzyw sztucznych.

W ostatnim teście przeprowadzonym przez Tyre Reviews firmowa opona ZIEX ZE310 EcoRun zajęła trzecie miejsce w kategorii rozmiaru 205/55 R16, pokonana jedynie przez Continental i Goodyear. W niektórych kategoriach opona ta wygrała ogólnie - chodzi o drogę hamowania na mokrej nawierzchni i odporność na aquaplaning - co oznacza, że jest to rozsądny wybór podczas śliskich jesiennych miesięcy.

Udostępnij