Wskazówki i porady

Ewolucja chrząszcza

Krzysztof Wróbel
maj 14 2021

Pomysłodawcą Volkswagena Beetle był niesławny Ferdinand Porsche. Głównym celem Porsche było wyprodukowanie samochodu w przystępnej cenie dla przeciętnej niemieckiej rodziny. Porsche podejmował próby wyprodukowania takiego samochodu, najbliżej tego celu był prototyp NSU Typ 32 z 1934 roku, który był chłodzonym powietrzem tylnym silnikiem, czterocylindrowym samochodem z napędem poziomym, który posiadał zawieszenie z drążkiem skrętnym i stylizację przypominającą żuka.

car

Marzenie to podzielał również inny człowiek, który miał motywację po przeczytaniu autobiografii Henry'ego Forda - tym człowiekiem był Adolf Hitler.

Po dojściu do władzy w 1933 r. Hitler i Narodowosocjalistyczna Partia Demokratyczna postanowili forsować rozwój "samochodu ludowego". Hitler był pod wrażeniem Porschego i powierzył mu zadanie wyprodukowania samochodu, który mógłby jechać z prędkością 60 mil na godzinę, pomieścić 5-osobową rodzinę, zużywać 33 mg paliwa i kosztować mniej niż 1000 marek Rzeszy. Porsche podjął wyzwanie i wyprodukował Typ 60, chłodzony powietrzem samochód z płaską czwórką, oparty na wcześniejszym projekcie NSU.

Samochód pojawił się w AutoBahns w połowie 1935 r., zarówno w wersji standardowej, jak i w kabriolecie, z silnikiem o mocy 22 KM, który mógł osiągnąć prędkość 66 mil na godzinę. W międzyczasie Porsche odwiedzał amerykańskie fabryki, aby przyjrzeć się tamtejszym technikom produkcji i sprowadzić z powrotem niemieckich inżynierów mieszkających w Stanach.

Podczas II wojny światowej wiele fabryk VW Beetle zostało zbombardowanych, a produkcja została spowolniona. Kiedy wojna dobiegła końca, samochody zaczęto składać z resztek tego, co było tam przed wojną. Produkcja wzrosła i między latami 50. a 60. samochód cieszył się ogromną popularnością na całym świecie.

Do 1972 roku Beetle wyprzedził Forda Model T i stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. W 1978 r. zaprzestano produkcji Beetle'a w Niemczech. Jednak produkcja była kontynuowana w Meksyku, a 20-metrowy Beetle został wysłany z linii produkcyjnej w 1981 roku. Niemcy importowały Beetle z Meksyku do 1985 roku. Samochód był produkowany w Brazylii w swojej oryginalnej formie do 2006 roku.

Nowy VW Beetle został wprowadzony w 1998 roku, czerpiąc z projektu oryginału. Samochód został oparty na podwoziu VW Golfa i był samochodem z silnikiem z przodu i napędem na przednie koła, który był produkowany w różnych formatach do 2010 roku.

Na szczęście samochód będzie kontynuowany w nowej i zaawansowanej technologicznie wersji. Nowy Beetle 2012, który po raz pierwszy został pokazany podczas New York Auto Show, to wspaniałe połączenie przeszłości i teraźniejszości.

Projekt Beetle'a z XXI wieku nawiązuje do przeszłości, ale nadal ma piękny, nowoczesny, niemal koncepcyjny wygląd. W przeciwieństwie do poprzednich Beetle'ów, ten samochód jest skierowany na rynek męski, posiada sportowe, agresywne linie i wybór mocnych silników, obok kilku świadomych ekologicznie, wydajnych. Według VW, 21-wieczny Beetle ma pojawić się w Wielkiej Brytanii na początku 2012 roku i oczekuje się, że zostanie przyjęty z ogromnym uznaniem zarówno przez miłośników starego Beetle'a, jak i nowych fanów.

Dowiedz się więcej na http://rajdmagnolii.pl/

Udostępnij