Wskazówki i porady

Czego pragnie dziewczyna

Natalia Ochocka
maj 11 2021

Czego więc oczekują kobiety kupujące samochód od dealera? Przyjrzeliśmy się temu, jak kobiety czują się traktowane przy zakupie samochodów i jakie ulepszenia próbują wprowadzić dealerzy, aby przyciągnąć więcej klientek.

Ostatnie statystyki wykazały, że 3 na 5 kobiet uważa, że sprzedawcy samochodów traktują je z góry lub traktują je protekcjonalnie, kiedy kupują samochód. Oczywiście, nie potrzeba Zygmunta Freuda, aby zrozumieć, że kobiety nie lubią być traktowane protekcjonalnie.

Nieco ponad 90 procent kobiet w wieku powyżej 35 lat posiada samochód lub ma do niego dostęp, co sprawia, że stanowią one znaczną część rynku. Co więc robią dealerzy, aby zachęcić więcej kobiet do odwiedzania ich salonów i jak mogą poprawić obsługę kobiet?

samochod

W Wielkiej Brytanii kobiety stanowią większość kupujących nowe samochody, więc poziom niezadowolenia jest po prostu niewystarczający i jest to coś, czym dealerzy muszą się pilnie zająć, szczególnie w tych trudnych czasach, dealerzy po prostu nie mogą sobie pozwolić na to, aby potencjalni sprzedawcy wychodzili przez drzwi.

Niektórzy dealerzy już to zauważyli i wprowadzili więcej kobiet asystentów sprzedaży w swoich salonach, aby zachęcić do większej empatii. Kobiety uważają, że kontakty z kobietami są łatwiejsze i nie traktują ich protekcjonalnie w taki sam sposób, w jaki robiliby to niektórzy sprzedawcy płci męskiej.

Inni oferują bardziej wspierający i edukacyjny rodzaj procesu sprzedaży, który jest tak daleki od protekcjonalności, jak to tylko możliwe. Wiąże się to z odejściem sprzedawców od terminologii motoryzacyjnej i bycia sprzedawcą znającym się na wszystkim, a przyjęciem bardziej prostolinijnego podejścia.

Konieczne są również zmiany w reklamie. Dealerzy muszą odejść od wizerunku macho kojarzonego z silnikami i wszystkim, co tłuste, i przeprowadzić kampanię marketingową zorientowaną bardziej na kobiety. Pozwoli to uniknąć poczucia wyobcowania wśród klientek i zachęci je do kupowania samochodów.

Pomaganie kobietom w zakresie ubezpieczeń samochodowych i zachęcanie ich do korzystania z zalet bycia kobietą kierowcą poprzez udzielanie informacji jest również doskonałym sposobem budowania relacji z dealerami. Dostosowanie usług, aby pomóc kobietom uzyskać najlepszą ofertę przy zakupie nowego samochodu, może zdziałać cuda dla popularności dealera. Pamiętasz, jak wielu nabywców samochodów kupuje je na podstawie przekazu ustnego? Cóż, pomagając kobietom w ten sposób, dealerzy z pewnością zwiększą sprzedaż.

 

Udostępnij